Jadi Agent TM Unifi, Streamyx Kepada Diri Sendiri,…

Agent Unifi 1

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia!

Apa khabar anda semua pembaca pada hari ini? Saya harap semuanya sihat-sihat belaka dan sentiasa mendapat rahmat dan perlindungan dari yang Maha Esa, Insya Allah.

Hari ini tanggal 1 Mei 2015, Selamat Hari Pekerja saya ucapkan kepada diri saya sendiri dan kepada semua yang bergelar pekerja.

Labour Day 2014

Merujuk kepada topik entry kali ini iaitu “Jadi Agent TM Unifi, Streamyx Kepada Diri Sendiri,… izinkan saya mengupas perkara ini. Okay, sebelum itu, saya nak tanya anda pembaca yang budiman, kenapa anda nak baca entry ini?

Saya boleh meneka, yang anda sebenarnya memang sedang mencari cara bagaimana nak menjadi agent TM kan? Correct me if i’m wrong. Hehe,,, betullah tuh tekaan saya!

Sebelum itu, maafkan saya jika saya lambat memberi pendedahan kepada anda. Sebab, pada mulanya nawaitu saya adalah, sekadar nak pasang Unifi yang agentnya adalah diri sendiri tanpa pergi ke office TM. Itu aje. Dengan besar hati, suka saya berkongsi cerita bagaimana saya boleh terjebak menjadi agent TM kepada diri sendiri.

Rasanya anda juga seperti saya, sebelum nak pasang Unifi kat rumah, saya try la menggoogle cara-cara nak jadi agent Unifi, tetapi rata-rata carian yang saya jumpa adalah berkenaan ‘pemasangan Unifi’ bukan ‘menjadi agent Unifi’.

Sudah ditakdirkan, pada suatu hari saya terjumpa forum berkenaan cara nak menjadi agent Unifi, saya pun follow la forum tu sehinggalah saya berjaya mendaftarkan diri sebagai agent Unifi. Image di bawah ni merupakan screenshot emel pengesahan daripada Tagter.com atau Syarikat Micropurple Sdn. Bhd.

TAgter.png

Apabila dah berjaya daftar, saya pun try ler, isi borang permohonan pemasangan Unifi (dah memang saya ni ada niat nak pasang Unifi kan!). Untuk daftarnya mudah aje, semuanya melalui online. Isi borang pendaftaran online dan upload salinan IC (kalau risau salinan IC tu disalah guna, palangkan aje la IC tu, contoh boleh tulis macam ni “untuk kegunaan TM sahaja”.

171640mab3xxizbn0bimai

Sebenarnya pada masa itu, saya ada memiliki perasaan sceptical a.k.a ragu-ragu dalam diri, betul ke company ni bayar kita? Komisen tinggi pula tu sehingga 180%!!! Tapi, kalau tak cuba pasti sampai bila-bila pun tak tahu.

Selepas saya isi borang permohonan dan submit, pihak syarikat Tagter.com akan verify dulu. Bila dah approved barulah pihak syarikat akan hantar emel dekat kita menyatakan permohonan kita telah diproses oleh pihak TM dan memberikan tarikh temujanji untuk pemasangan oleh contractor yang dilantik oleh syarikat TM.

Tagter 2.png

Tarikh yang diberikan tu kita boleh adjust atau ubah ke tarikh yang kita rasakan sesuai dengan menghubungi pihak TM sendiri. Kisah saya pasang Unifi tu ada di sini.

Melalui Tagter.com, selain menjadi agent TM, kita juga boleh menjadi agent Maxis Home Fibre, Celcom Broadband dan macam-macam product lagi. Jika anda berminat nak jadi agent Tagter boleh mendaftar di laman web rasmi Tagter di sini

—> www.tagter.com. Percuma Aje 🙂

Okay, itu sahaja perkongsian saya pada kali ini. That’s it!

72 thoughts on “Jadi Agent TM Unifi, Streamyx Kepada Diri Sendiri,…

  1. Berapa hari yaa selepas register succesful Tagter akan byr komisyen??
    sbb sya pun baru nk berjinak dlm ni.. 🙂

    Like

    1. Aleb,

      Agak2 dalam bulan depannya. Selepas pihak TM berjaya pasang, sebab ada kes, dah berjaya register, tapi bila pihak TM nak pasang, ada masalah seperti port Unifi dah penuh, so, tak boleh pasang la.

      Like

      1. Thanks 4 info.. Kiranya sebulan selepas pemasangan dibuat la ni. Lpas drpd register utk diri sndri tu masih aktif lg x buat? Sbb sya nk cri org yg aktif dlm buat ni utk djadikan mentor..byk soalan nk diajukan..hehe

        Like

      2. Hawa,

        Kalau sya nk upgrade streamyx – unifi tp still dlm contract and nk pasang lain alamat. Ada cas x?

        Like

  2. Asalam, maaf bertanya. Komisen yang diberikan berapa dan pembayaran komisen dibawah Syarikat Micropurple Sdn. Bhd atau TM?

    Like

  3. salam, saya baru jumpa post lama ni. cuma ingin bertanya, adakah cik masih aktif menjadi ejen dan masih menerima bayaran komisen dari pihak micropurple sehingga sekarang?

    Like

  4. Awak ada fb atau sebagainya? saya dah jadi agent tahun lepas. tapi masih tidak dapat komisen. Macammana ea tu? maaf kalau saya salah

    Like

  5. Salam…. Sy jg merupakan agent TM…mmg komisen sgt puas hati…daftar org saja Boleh dapat duit…Yg ptg kena rajin promote…. Hehe….

    Like

  6. Assalamualaikum hawa, saya siti mardiana dari Baru Baru Bangi , seorang Perunding Hartanah Sepenuh masa , jikalau sy mempunyai pelanggan yg mahu menempah unifi@streamyx bole ke sy daftarkan ?
    Jiakalu bole sy pun nak jadi salah seorang agent under TM.

    Bak kata pepatah “Menyelam Sambil Menyedut Air” 🙂

    Like

  7. Assalamualaikum. saya jumpa post ni, nk register.. rupanya saya pernah register & jual produk kat tagter. boleh saya tahu mcamana nk register unifi kat org?

    Liked by 1 person

  8. Saya ingin bertanya lagi tentang bagaimana nak close deal dengan pelanggan atau prospect secara direct atau offline ? Tolong beri pencerahan kepada saya dan juga yang lain-lainya yang ingin menjadi agent. Untuk maklumat saya baru saja sign up sebagai agent.

    Like

    1. Kalau offline, saya promot untuk orang-orang terdekat dan kawan-kawan saja.

      Kalau online, melalui fb, sekali sekala saya ada share pasal jadi agent ni, melalui blog ni pun secara tak langsung, saya pun sedang mempromosi juga 😎

      Kesimpulannya, saya close deal dengan share pengalaman saya je.

      Like

    1. Setahu saya, kalau masalah port penuh boleh cuba buat permohonan dengan pihak TM untuk mereka buka port tambahan. Untuk lebih pasti, lebih baik encik bertanya sendiri pihak TM berkenaan permasalahan ni.

      Like

  9. Skrg agent dapat at least 270% commission. Bestnya jika 10 org register bulan tu, boleh dpt income 2k -3k. Org beli pakej macam2. Bukan rm 89 je

    Like

Leave a comment